Virtuaalinen odotushuone -palvelun konseptointi 2020 - ryhmätyö

Kuva osana ryhmätyötä tehdystä palvelupolusta ja siihen liittyvistä kehitysideoista.

Toimeksianto

Tavoitteena oli perehtyä asiakasorganisaation asiakkaisiin ja sen pohjalta suunnitella uusi digitaalinen palvelu, mikä parantaa asiakaskokemusta

Mitä tehtiin

Keräsimme tietoa työpöytätutkimuksen ja haastatteluiden avulla. Koostimme kerätyn tiedon virtuaaliselle tutkimusseinälle Miroon ja ryhmittelimme sen samankaltaisuuskaavion avulla. Muodostimme tiedon pohjalta suunnitteluhaasteen, design driverit sekä palvelupolun, johon merkitsimme myös kehitysideat. Muodostimme myös käyttäjäpersoonat sekä käyttöskenaarion.

Lopputuotos

Käyttöskenaarion ja käyttäjäpersoonien avulla muodostimme prototyypin digitaalisesta palvelusta, jota myös testattiin potentiaalisten käyttäjien avulla.

Oma rooli

Tässä projektissa oli yhteensä kaksi tekijää, joten työt jakautuivat tasaisesti meidän välillä. Käytännössä tämä tarkoitti, että kumpikin teimme kaikkia projektin vaiheita, osan itsekseen ja osan yhdessä.